The Influence of Employee Performance on Service Quality

Main Article Content

Sukmara Sukmara
Nia Sumiati
Rezky Barokah Afiahtul Barokah

Abstract

The background for conducting this research is to provide additional information and input for the Bandung City Regional Secretariat and the Regional Government in general as a basis for input for decision-making in the context of evaluation and improvement. This study aims to determine whether employee performance affects the quality of service at the General Section of the Bandung City Regional Secretariat. The research methods used are descriptive and verification methods. The population in this study were employees at the General Section of the Regional Secretariat of the City of Bandung, totaling 60 people. The sampling technique is non-probability sampling using a saturated sample, so the number of samples is 60 employees in the General Section of the Regional Secretariat of the City of Bandung. The data collection technique used in this study was through a research questionnaire with a Likert scale type. Data analysis used in this research is simple linear regression analysis using SPSS software. The results of the study show that employee performance influences the quality of service at the General Section of the Bandung City Regional Secretariat. The magnitude of the influence of employee performance on service quality is 37.4%.

Article Details

Section
Articles

References

Bernardin, H. J., & Russell. (2018). Human Resource Management. New York: McGraw-Hill.

Hajlianika. (2021). Analisis Kinerja Pegawai Dalam Pelayanan Publik Di Kantor Camat Mandah Kabupaten Indragiri Hilir. MAP (Jurnal Manajemen dan Administrasi Publik) Vol. 4 No. 4 ISSN 2615-2142. Universitas Wijaya Putra Surabaya.

Hardiyansyah. (2018). Kualitas Pelayanan Publik. Yogyakarta: Gava Media.

Heryati, A. (2019). Dampak Kinerja Pegawai Terhadap Kualitas Pelayanan Publik Di Pdam Kota Bogor. Administratie: Jurnal Administrasi Publik, ISSN: 2715-2499, Volume 2 Nomor 2, Oktober 2019. Magister Administrasi Publik, Universitas Djuanda.

Islamiyah, Andi Nur., Alyas Alyas., & Hafiz Elfiansyah Parawu. (2021). Pengaruh Kinerja Pegawai Terhadap Kualitas Pelayanan Publik Di Kantor Dinas Tenaga Kerja Dan Transmigrasi Kabupaten Gowa. Volume 2, Nomor 5, Oktober 2021. Universitas Muhammadiyah Makassar.

Kasih, N. L. S., & Wijaya, G. H. P. (2022). Pengaruh Disiplin Kerja Dan Kinerja Pegawai Terhadap Kualitas Pelayanan Publik Di Dinas Pengendalian Penduduk Keluarga Berencana Pemberdayaan Perempuan Dan Perlindungan Anak Kabupaten Buleleng. Jurnal Artha Satya Dharma Vol. 15, No. 2, Desember 2022, hal. 35-42 p-ISSN: 2460-1497. Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Satya Dharma Singaraja.

Mahendra, Rizky., Arief Darmawan., & Anggraeny Puspaningtyas. (2022). Analisis Kinerja Pegawai Dalam Meningkatkan Pelayanan Publik Di Kantor Kecamatan Gunung Anyar Kota Surabaya. Ilmu Administrasi Negara, UNTAG.

Mangkunegara, A. . A. P. (2020). Manajemen Sumber Daya Manusia. Bandung: Remaja Rosdakarya.

Parawu, H. E., & Tahir, N. (2020). Analisis Kinerja Pegawai Untuk Meningkatkan Kualitas Pelayanan Publik Di Kantor BPJS Kesehatan Cabang Makassar. Dinamika Governance: Jurnal Ilmu Administrasi Negara Volume 10 (2), Oktober 2020. Ilmu Administrasi Negara – FISIP Universitas Muhammadiyah Makassar.

Rivai, V., & Sagala, E. J. (2018). Manajemen Sumber Daya Manusia untuk Perusahaan. Teori ke Praktik. Depok : Raja Grafindo.

Sudarmanto, E. (2020). Manajemen Sektor Publik. Medan: Yayasan Kita Menulis.

Sugiannor. (2020). Kinerja Pegawai Dalam Pelaksanaan Pelayanan Publik Di Kantor Kecamatan Sungai Tabuk Kabupaten Banjar Kalimantan Selatan. Journal of Government. Volume 5| Nomor 2 | Januari - Juni 2020. Universitas Islam Kalimantan Muhammad Arsyad Al Banjari Banjarmasin.

Syamsuddin, Agustina., Kamaruddin Sellang., & Erfina Erfina. (2019). Kinerja Pegawai Terhadap Pelayanan Publik Pada Dinas Bina Marga, Cipta Karya, Tata Ruang, Pertanahan Dan Perumahan Rakyat Kabupaten Sidenreng Rappang. PRAJA | Volume 7 | Nomor 1 | Edisi Februari 2019. e-ISSN 2716-165X. Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Muhammadiyah Sidenreng Rappang.

Tjiptono. (2019). Strategi Pemasaran Prinsip & Penerapan. Yogyakarta: Penerbit Andi.

Tjiptono, F., & Chandra, G. (2020). Service, Quality & Satisfaction. Yogyakarta: Andi Offset.

Undang- Undang Republik Indonesia Nomor 25 Tahun 2009 Tentang Pelayanan Publik.