The Influence of Lifestyle, Prestige, Promotion and Price toward Consumptive

Main Article Content

Aditya Dwi Putra

Abstract

One of the businesses that is currently developing is a coffee shop or what is often referred to as a coffee shop. The trend in the Coffee Shop business is that drinking coffee is not an ordinary activity. The Coffee Shop is now not just a place to enjoy coffee, but the coffee shop has turned into a multifunctional one, namely as a place to do assignments, meet with co-workers, take selfies, and live music. This study aims to look at the influence of lifestyle, prestige, promotion, and price on consumers at the Coffee Shop On Mada Rantauprapat. The researchers used quantitative research methods, The results of this study indicate that the partial regression test T-test. Lifestyle variables do not significantly affect consumption, The Prestige variable has a positive and significant effect on consumption, The promotion variable has no significant effect on consumption, and The price variable has no significant effect on consumption, from the results conclusion the variables of Lifestyle, Prestige, Promotion and Price together have a positive and significant effect on the consumptive variable.

Article Details

Section
Articles

References

Anggraini, Y., Pasha, D., & Damayanti, D. (2020). Sistem Informasi Penjualan Sepeda Berbasis Web Menggunakan Framework Codeigniter. Jurnal Teknologi Dan Sistem Informasi, 1(2), 64–70.

Arikunto, S. (2021). Dasar-dasar evaluasi pendidikan edisi 3. Bumi Aksara.

Ayuwardani. (2018). Pengaruh Informasi Keuangan Dan Non Keuangan Terhadap Underpricing Harga Saham Pada Perusahaan Yang Melakukan Initial Public Offering (Studi Empiris Perusahaan Go Public yang terdaftar di Bursa Efek Indonesia Tahun 2011-2015). Nominal, VII(1), 1–16.

Gofur, Abdul. (2019). 1. Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Harga Terhadap. Jurnal Riset Manajemen Dan Bisnis (JRMB) Fakultas Ekonomi UNIAT, 4(1), 37–44.

Hermawan, Hadi Pratama. (2020). PENGARUH MATERIALISME, PRESTISE DAN KELOMPOK REFERENSI TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN KONSUMEN PADA BOSS’A BISTRO & CAFÉ TEGAL. Universitas Pancasakti Tegal.

Kurniawan, R., & Susanti, F. (2019). Pengaruh Lifestyle Terhadap Keputusan Pembelian Pada Sepatu Merek Fladeo Di Basko Grand Mall Padang.

Kusumastuti, A. R., & Setyabudi, D. (2018). Hubungan Brand Image, Brand Prestige, Lifestyle, dan Social Influence dengan Keputusan Pembelian Produk Tiruan Merek Chanel. Interaksi Online, 6(3), 84–95.

Nugraha, B. (2022). Pengembangan uji statistik: Implementasi metode regresi linier berganda dengan pertimbangan uji asumsi klasik. Pradina Pustaka.

Pulungan, D. R., & Febriaty, H. (2018). Pengaruh Gaya Hidup dan Literasi Keuangan Terhadap Perilaku Konsumtif Mahasiswa. Jurnal Riset Sains Manajemen, 2(3), 1–8. https://doi.org/10.5281/zenodo.1410873

Puspitarini, D. S., & Nuraeni, R. (2019). Pemanfaatan media sosial sebagai media promosi. Jurnal Common, 3(1), 71–80.

Putra, A. H. P. M. (2019). Pengaruh Percieved Quality, Harga Dan Lifestyle Terhadap Minat Beli Produk Oldman. Co. Jurnal Mitra Manajemen, 3(11), 1038–1054.

Putri, T. V., & Iriani, S. S. (2020). Pengaruh Gaya Hidup Konsumtif dan Promosi Penjualan Terhadap Pembelian Impulsif Makanan Kekinian Mahasiswa Urban Surabaya. Jurnal Ilmu Manajemen, 8(4), 1417. https://doi.org/10.26740/jim.v8n4.p1417-1428

Sugiyono, D. (2019). Metode penelitian pendidikan pendekatan kuantitatif, kualitatif dan R&D. Bandung: Afabeta

Togodly, E. dkk. (2021). Pengaruh Promosi Terhadap Peningkatan Penjualan Pada Koperasi Serba Usaha Baliem Arabica Di Kabupaten Jayawijaya. Nuevos Sistemas de Comunicación e Información, 2013–2015.

Tolan, M. S., Frendy, T., Pelleng, A. O., Punuindoong, A. Y., Studi, P., & Bisnis, A. (2021). Pengaruh Promosi terhadap Keputusan Pembelian di Online Shop Mita (Studi pada Masyarakat Kecamatan Wanea Kelurahan Karombasan Selatan Lingkungan IV Kota Manado). Productivity, 2(5), 360–364.